Iată cum puteți anula taxele de reziliere ale abonamentelor de telefonie mobilă!

NU achitați taxa de reziliere la abonamentele de telefonie mobilă!

Acum cateva luni, ma trezesc cu un telefon de la un client persoana juridica in care imi relateaza faptul ca in 2016 s-a hotarat sa rezilieze abonamentul *pe firma* , abonament ce nu mai corespundea cu necesitatile sale si ale salariatilor.

Dupa cateva notificari cu cei de la Vodafone, s-a trezit cu, contractul reziliata si cu taxa de reziliere transmisa catre firma de recuperari creante Getback Recovery SRL, taxa de reziliere avand o valoare de 12.000 lei.

Cititi cu mare atentie documentele pe care le semnati in momentul in care doriti sa reziliati un contract de acest gen, deoarece majoritatea operatorilor le solicita acum abonatilor sa semneze “cereri de reziliere tip“. Asadar inestimabilii operatori introduc in aceste cereri de reziliere un paragraf de acest gen: “In cazul Clientilor care sunt in cadrul Perioadei minime prevazuta in Contract: Intrucat, Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, ma oblig la plata unei juste despagubiri pentru incetare prematura, in cuantumul mentionat in Contract.” (via: ithot.ro)

Dupa cateva saptamani primim si cererea de chemare in judecata pentru a se obtine o hotarare ce poate fi pusa in executare :

Zis si facut, haideti sa va prezint cum am abordat situatia in aceasta speta care zic eu este destul de delicata si trebuie tratata cu atentie.

  1. Trebuie sa prezentam instantei situatia de asa nataura incat sa formam convingerea ca ne aflam in situatia unui consumator.
  2. Analizand Jurisprudenta si practica instantelor am care am observat ca nu prea avem astfel de spete prezentate public, in care firmele reziliaza contractele de telefonie mobila si castiga in instanta impotriva unor taxe de reziliere abuzive.
  3. Haideti sa ne apucam de scris :

Intotdeauna in astfel de cererei de ordonanta de plata sa aveti si o solicitare in subsidiar:

In subsidiar solicitam instantei sa respinga prezenta actiune avand in vedere ca pentru a se lamuri existenta clauzelor abuzive din contract sunt necesar a fi administrarea si alte probe iar o actiune pe drept comun ar da posibilitatea ambelor parti sa propuna si sa dministreze un probatoriu mai extins ce ar duce clar la stabilirea corecta a existentei clauzelor abuzive din contract.

Ce am invocat, pe scurt:

In primul rand solicitam onoratei instante sa constate calitatea de consumator a subscrisei asa cuma fost definita conform DIRECTIVEI CONSILIULUI 93/13/CEE din 5 aprilie 1993 privind clauzele abuzive în contractele încheiate cu consumatorii stipuleaza: Art.2 (b)   ‘’consumator” înseamnă orice persoană fizică sau juridică care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei directive, acţionează în scopuri care se află în afara meseriei, a domeniului de afaceri sau a profesiunii sale;

  1. Chiar daca este vorba de o persoană juridică, în fond aceasta este o ˮficțiune juridicăˮ mai exact o colectivitate umană formată direct din persoane fizice, care în calitatea lor de consumatori, acționează într-o formă organizată în numele persoanei juridice.
  2. Potrivit Legeii 161 din 12 iulie 2010 (Legea 161/2010) pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori :
  3. I. – Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 cu privire la Codul consumului, republicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifică şi va avea urmatorul cuprins:
  4. “Art. 84. – Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părţilor referitoare la o justă despagubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilaterale.”
  5. II. – În anexa la Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifică şi va avea urmatorul cuprins:
  6. (1) Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
  7. j) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:

   – comerciantul a modificat unilateral clauzele prevăzute la lit. e);

 – comerciantul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;

  – comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale;”.

  1. Totodata legea 296/2004 prevede la :

Art. 78

Se interzice comercianţilor stipularea de clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii.

  • Clauza privind taxa de reziliere este una abuzivă, ducând la prestații disproporționate față de beneficiile oferite.
  • Potrivit 4 alin. 1 din Legea nr. 193/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, “o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor”.
  • Astfel, luând în considerare faptul că, taxa de reziliere de care amintiți, face parte dintr-o clauză inserată într-un contract cadru care nu a fost negociată și cu noi, neputându-ne opune sau ameliora condițiile rezilierii, considerăm că de departe poate fi calificată drept o clauză abuzivă.
  • Mai mult decât atât, consideram relevanta solutia data de  Tribunalul București  prin Hotararea nr. 8254/2015 si confirmata de Curtea de Apel Bucuresti ce stabileste  că  vor fi eliminate din contracte si paragrafele referitoare la durata minima contractuala si calculul prejudiciul ce ar fi fost cauzat ca urmare a rezilierii contractului inainte de termen.

Dupa un termen de judecata apare si solutia instantei, care ne-a dat dreptate in toate solicitarile noastre,  respingand cererea de chemare in judecata a firmei de recuperari creante.

Hotarare a ramas definitiva, cheltuielile de judecata fiind transmise in cont catre clientul meu in nici 10 zile de la comunicarea hotararii.

Nu ezitati sa va exercitati drepturile in fata instantei de judecata, poate ca nu intotdeauna veti castiga dar sa stiti ca mai tarziu o sa va intrebati ; Daca incercam ore aveam castig de cauza?;

Si un citat ce mie imi place foarte mult:

DACA LUPTI POTI PIERDE, DACA NU LUPTI AI PIERDUT DEJA!

Pentru detalii sau alte completari va stam la dispozititie!AICI

Reply

Open chat
1
Cum vă putem ajuta?
Ne puteți contacta telefonic la numarul: 0721.449.675
Powered by